Wednesday, September 06, 2006

 

Baget pemasaran

Salam,

Akhirnya, saya berjaya 'squeeze'kan diri untuk menulis beberapa baris ayat dalam blog saya ni. Sebagaimana catatan-catatan terdahulu, saya menulis sesuatu berdasarkan pengalaman dan apa yang saya belajar. Maka kali ni, saya hendak berpesan berkenaan baget pemasaran atau marketing budget.

Sama ada anda baru hendak berniaga atau telah lama berniaga (sepatutnya dah tahu tentang apa yang bakal saya perkatakan), bahagian baget yang paling penting adalah baget pemasaran. Daripada aktiviti pemasaranlah anda dapat menjana sebahagian besar income. Dalam suasana ekonomi yang kurang mantap, jangan sewenang-wenangnya memotong baget pemasaran anda. Memotong baget pemasaran anda secara sembrono akan menyebabkan income anda juga terjejas.

Dalam jangka masa panjang, usaha anda untuk mengurangkan perbelanjaan dalam pemasaran boleh mengakibatkan bisnes anda merudum. Ini kerana akhirnya pendapatan anda akan kurang daripada perbelanjaan anda, walaupun anda telah potong di sana dan trim di sini. Pokoknya, berhati-hati bila hendak mengurangkan baget pemasaran. Anda mungkin memotong pendapatan anda secara tidak sedar.

Comments: Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?